SAT, 8:45AM ET
NEW
LIV
SAT, 11AM ET
CHE
QPR
SAT, 11AM ET
ARS
BUR
SAT, 11AM ET
EVE
SWA
SAT, 11AM ET
HUL
SOU
SAT, 11AM ET
STO
WHU

The Independent Retracts Story About Gary Megson Sacking

the independent newspaper The Independent Retracts Story About Gary Megson SackingThe Independent newspaper has publicly acknowledged that it got its facts wrong in a story about the future of Bolton manager Gary Megson, which was originally published on April 8, 2008.

The newspaper originally wrote that the club was “planning an overhaul in its management structure and was set to appoint a coach to work with a director of football and that as a result Gary Megson would be sacked.”

But in an interesting turn of events, The Independent admitted on July 17 that the “statements were totally incorrect and that Bolton Wanderers Football Club was not, and is not, considering a change in its management and has not considered changing the manager, far less made such a decision.”

It’s quite common for U.S. newspapers, such as The New York Times, to feature a section for corrections where editors highlight errors that have been featured in the paper. While the practice is commonplace in the United States, it’s quite rare to find in British newspapers.

This entry was posted in General, Leagues: EPL and tagged , , . Bookmark the permalink.

About Christopher Harris

Founder and publisher of World Soccer Talk, Christopher Harris is the managing editor of the site. He has been interviewed by The New York Times, The Guardian and several other publications. Plus he has made appearances on NPR, BBC World, CBC, BBC Five Live, talkSPORT and beIN SPORT. Harris, who has lived in Florida since 1984, has supported Swansea City since 1979. He's also an expert on soccer in South Florida, and got engaged during half-time of a MLS game. Harris launched EPL Talk in 2005, which was rebranded as World Soccer Talk in 2013.
View all posts by Christopher Harris →

One Response to The Independent Retracts Story About Gary Megson Sacking

  1. MannyRoad says:

    Nice story, had totally missed this one. Certainly didn’t see any mention of it on The Bolton News website. I would point out though that The Guardian has a page every day where it corrects all the errors from the previous edition.

    I have written my own criticisms of The Bolton News’ coverage on my blog here… http://www.mannyroad.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>